Wat zijn de voordelen die ik kan gebruiken en mij vooral gaan helpen?
Social media:
- Regionaal, nationaal en internationaal bereik.
- Makkelijk producten delen, met de juiste content delen anderen dit voor mij.
- Producten promoten zonder extra kosten.
Mobiel:
- Meer bezoekers want bijna iedereen gebruikt een mobiel.
- Makkelijker uitgaven door een klant omdat het makkelijk en toegankelijk is.
- Meer winkel gedrag waardoor er meer producten verkocht kunnen worden.
- Makkelijk toegang zonder de deur uit te gaan.
Niche producten:
- Producten welke jij niet op voorraad hebt zijn als nog aan te bieden.
Door middel van “later bezorgen” of een pre order plaatsen. Er zit een verschil tussen deze 2 opties ook al lijkt het niet zo. Later bezorgen is te gebruiken als je weet dat de voorraad onderweg is of dat het via een ander bedrijf verstuurd gaat worden. Pre order is dat de leverancier deze nog niet verkoopt omdat de productie nog niet begonnen is, of een internationale verkoop doen en dus vanaf een bepaalde datum pas verkrijgbaar is.
Wat zijn de belangrijkste elementen om te groeien in de wereld van de online webwinkel?
- Verkeer(online verkeer)
- Website pagina’s (juiste content, en mooi design)
- Campagnes (Voorverkoop & verkoop)
- Klantenservice
Verkeer:
- SEO website (Vergeet een plug-in of website die dit doet, zoek een professional die dit kan).
- Retargeting (oude potentiële bezoekers opnieuw uitlokken).
- Content Social media (juiste content is goud, verkeerde content is falen wat te veel gebeurt).
- Adertentveren (elke doelgroep heeft een platform: Tik Tok, Facebook/META, Google).
Website pagina’s:
- Landingspagina of verkoop pagina los van de website & platform.
- Een perfecte lay-out (Niet zelf mooi vinden maar kijken wat jouw klanten mooi vinden).
- Home-, product- en checkout-pagina (Overzichtelijk, simpel en vooral niet te veel).
- Reviews van bestaande klanten met de juiste doelgroepen die jij wilt hebben.
- Klantenservice (Pagina met alle mogelijkheden om jou te kunnen bereiken).
Campagne:
- Aanbiedingen
- Voorverkoop van producten
- email campagne
- Uitverkoop (geen black Friday)
Klantenservice:
- BEREIKBAAR ZIJN! Tussen een bepaalde tijd altijd bereikbaar zijn. Geen 24/7!
- Online chat (optioneel maar alleen als je er een extra medewerker voor hebt)
- E-mail
- Telefonische
- Balie op locatie (meest effectieve en klantvriendelijke optie)
Een andere kijk op jou of jullie proces. Dat is waar ik goed in ben!